טיולים ברודוס

רודוס, האי התיירותי ביותר ביוון, מתקשר באופן טבעי למרחבי חופים ושהייה ממושכת על קו המים. חבילות נופש ברודוס נחשבות למאוד פופולריות ויש אינספור חופים ברודוס מרהיבים ביופים. אך מעבר לחופי הרחצה הקסומים של רודוס (והם אכן כאלו), תמצאו ברחבי האי גם היצע נרחב של מסלולי טיול במרחבי טבע מרהיבים, ומסלולי סיור המשופעים במבנים ארכיאולוגים ואתרי היסטוריה עתיקה. מדובר באפשרויות נהדרות לבילוי משפחתי ברודוס. כמובן שמבחינת אפשרויות הלינה והאירות רודוס יש מבחר גדול של בתי מלון ברודוס כך שחופשה ברודוס יכולה להתאים לכל אחד. מלונות רבים ניתנים לתיאום עם דילים ברודוס אשר כוללים בתוכם את אפשרויות הלינה המרובות.
 
בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מספר מסלולי טיול נבחרים ברחבי האי רודוס, זה הזמן לקום מכיסא הנוח בחוף הים ולצאת למסע מרתק בנופים הקסומים של האי המרהיב. זה הזמן להזמין טיסות לרודוס וליהנות ממסלולי הטיול הטובים ביותר במקום.
 
 

מסלולי טיול בצידו המערבי של האי

את האי רודוס ניתן להקיף במהלך נסיעה אחת הנמשכת כ-5 שעות, ועדיין, למרות גודלו הקטן של האי, הוא מכיל מגוון נרחב של אתרים תיירותיים ומסלולי טיול ייחודים לכל אחד ואחת מכם. להלן מספר מסלולי טיול הנמצאים בחלקו המערבי של האי.
 
 

פארק שבעת המעיינות EPTA PIGES  

 
שמורת טבע הממוקמת בצידו המערבי של האי, בין העיירה לינדוס לבירה רודוס. במרכז השמורה אגם צלול המנקז לתוכו שבעה מעיינות שונים. לאורך השמורה תפגשו מגוון נרחב של עופות מים, טווסים וצמחיית מים הנמצאת לאורך כל ערוצי הנחל במקום. בראש השמורה ממתין לכם "אגם הנעורים", שעל פי אמונת התושבים המקומיים הוא מסוגל להשיב את מרץ הנעורים כל אחד ואחת מכם. אגם הנעורים נמצא בסופה של מנהרה תת קרקעית המשרעת לאורך כ-170 מטרים, וההליכה במנהרה מלווה בהליכה בתוך המים המגיעים לגובה של 30 ס"מ.
 
 

ARCHANGELOS

 
אררכנגלוס הינו הכפר הגדול ביותר ברודוס, והוא שוכן בתוך עמק חקלאי בצידו המערבי של האי. מטעי זיתים הם חלק בלתי נפרד מהנוף המשתקף בעת סיור ברחבי הכפר. במרכז הכפר תפגשו מגדל פעמונים המשמש ככנסייה שנוסדה באמצע המאה ה-19, והיא כוללת מספר פרסקאות המתארות אירועים שונים מהברית החדשה. סיור במרכז הכפר יאפשר לכם להציץ לאורח חייהם של התושבים המקומיים, ולבקר בבתי המלאכה הקטנים הנמצאים במקום ומתמחים בייצור מגפי עור חקלאיים, אריגת שטיחים ועוד.
 
 

KALITHEA THERMI

 
מתחם המרחצאות של רודוס, ממוקם במרחק של 15 דקות נסיעה מהעיר רודוס. מרחצאות קלתילאה נוסדו בתחילת המאה ה-20, והאזור כולו מוקף בדקלים ובצמחייה ים תיכונית אופיינית. בעבר הלא רחוק שימש המקום כבית הקיץ של עשירי מדינות הים התיכון. כיום, המקום עובר שיפוצים על מנת להחזיר עטרה ליושנה.
 
 

TSAMPIKA

 
הר טסמביקה הוא הר בראשו ניצב מנזר טסמביקה. הכביש המוביל אל ההר מגיע עד לחניון המאפשר לכם להחנות את המכונית ולהתחיל מטיפוס 300 מדרגות תלולות שבסופן תגיעו אל הנקודה הגבוהה של ההר ואחת מנקודות התצפית המרהיבות ביותר באי רודוס. המנזר הנמצא בפסגת ההר מוקף בחורשת ברושים ועל פי האמונה המקומית הטיפוס במרגלות ההר עוזרת לנשים המתקשות להתעבר.
 
 

LINDOS

 
עיירה קסומה הנחשבת לאתר תיירותי מרכזי באי רודוס. העיירה ממוקמת כ-50 ק"מ דרומית לבירה רודוס, ובתוך העיירה תמצאו את שרידו של האקרופוליס העתיק. מבנה האקרופוליס ממוקם על גבי הר גבוה המהווה גם נקודת תצפית מהפנטת על העיירה לינדוס וסביבתה. העלייה למרגלות האקרופוליס יכולה להפוך למסע חוויתי באמצעות השכרת חמורים לצורך העלייה לראש ההר. במעלה האקרופוליס תוכלו ליהנות ממחזה נוף מרהיב המשקיף אל כל עבר חופי האי ותצפית מרשימה על העיר לינדוס. כמו כן, תוכלו ליהנות ממחזה הבתים המסוידים לבן, ריצוף העשוי מחלוקי נחל הנמצא בכל רחובות העיירה, הכנסיות המרהיבות הנמצאות במקום ועוד.


 

טיסות אטרקטיביות במחיר מפתיע שכדאי לבדוק:

 

מסלולי טיול בצידו המזרחי של האי

 

THE VALLEY OF BUTTERFLIES

 
עמק הפרפרים של האי רודוס, ממוקם כ-25 ק"מ מזרחית מהעיר רודוס, ובו תוכלו לחזות במספר רב של פרפרים מזנים שונים, לטייל על גשרי העץ התלויים במקום, ולהשתכשך בנהר הנמצא מתחת לגשרים. הביקור במקום בחודשי הקיץ המוקדמים (אפריל –מאי) יאפשרו לכם ליהנות ממחזה מרהיב של אלפי פרפרים מכל הזנים ובכל הצבעים המתעופפים ברחבי העמק. בסופו של העמק, בנקודה הגבוהה ביותר שלו, תמצאו את "מנזר הבתולה מקלופטרה" , בנקודה זו תוכלו ליהנות גם משולחנות פיקניק ונקודת תצפית מרהיבה על כל העמק.
 
 

קמירוס KAMIROS

 
עיירה עתיקה שנבנתה במאה ה-7 לפני הספירה. בתחילת המאה ה-20 החלו במקום חפירות ארכיאולוגיות שחשפו שרידים רבים של העיר העתיקה. במקום תמצאו מגוון נרחב של פריטים המעידים על חשיבותה וגודלה של העיר הקדומה. במקום תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים וחוברת הסברה המפרטת לכם את כל ההיסטוריה הארוכה של האזור.
 
 
 

מסלולי טיול בעיר העתיקה

העיר העתיקה של רודוס הינו מתחם תיירותי המאפשר לכם הצצה אל אחת הערים העתיקות ביותר בעולם. האתר עצמו הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת בינלאומי. בעיר העתיקה של רודוס תמצאו מבנים עתיקים, מונומנטים היסטוריים, מוזיאונים ומרכזי בילוי רבים הממוקמים בלב העיר העתיקה. מומלץ להקדיש יום סיור עם כל בני המשפחה ברחבי העיר העתיקה ולבקר באתרים הפופולאריים ביותר במקום, הכוללים בין היתר את:
 
רובע האבירים - רובע המשופע בטירות ומבנים עתיקים בהם התגוררו אבירים בתקופת ימי הביניים. בקצה הרובע תמצאו טירה עתיקה ענקית ומרשימה המעניקה לכם נקודת תצפית מרהיבה על האי.
הרובע היהודי - רובע בו התגוררו התושבים היהודים של רודוס עד למלחמת העולם ה-2. ברובע תמצאו בית כנסת עתיק ומוזיאון המספר את סיפורם של יהודי המקום.
המוזיאון הארכיאולוגי של רודוס - מוזיאון הממוקם בעיר העתיקה וממוקם בתוך מבנה ששימש כבית חולים לאבירים שחיו ברובע עד למאה ה-15. המוזיאון מציג מגוון נרחב של פריטים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי האי.
 

מתי לטייל ברודוס?

רודוס המכונה גם "אי השמש" מאפשר לכם ליהנות מיותר מ-300 ימים של שמש לאורך השנה. עונת התיירות ברודוס מתחילה בחודש אפריל ונמשכת עד לשלהי חודש ספטמבר. מבחינת מזג האוויר, הזמן האידיאלי לטיולים ברחבי האי הוא בחודשי האביב (אפריל- מאי) , ולקראת סוף אוגוסט ובמהלך חודש ספטמבר. רוב חודשי הקיץ האי עמוס בתיירים ונופשים רבים ה"כובשים" את כל רצועות החוף של רודוס, ולכן אם אתם נמנעים מהמוניות, מומלץ להקדים את הטיול שלכם לחודשים אפריל – מאי, או לחילופין, להגיע במהלך ספטמבר-אוקטובר.
 

כיצד לטייל ברודוס?

האי רודוס מאפשר לכם להקיף את כולו, ולבקר (כמעט) בכל נקודות התיירות בו תוך יומיים –שלושה. ברחבי האי פועלת חברת אוטובוסים מקומית (רודה), המאפשרת לכם להגיע לכל נקודה באי ביתר קלות. כמו כן, תוכלו לשכור רכב באחת מנקודות התיירות ברחבי האי, במידה והחלטתם ללכת על אופציה זו חשוב שתשימו לב למחירי הדלק הדי יקרים באי רודוס. כמו כן, הגעה אל הכפרים הקטנים של רודוס מתאפשרת באמצעות רכיבה על חמורים ופרדות, דבר המאריך את המסע, אך בהחלט מאפשר לכם ליהנות מכל היופי הטבעי והקסום של המקום. בנוסף, תוכלו להיעזר בשירותי השכרת זוגות אופניים ולצאת למסע על גלגלים ברחבי האי.
 
אם גם אתם רוצים ליהנות מכל היופי הממתין לכם בפינות העתיקות של האי רודוס, זה הזמן לעזוב את חופי הרחצה ההמוניים של האי, ולצאת למסע אל העבר והכפרים האותנטיים של רודוס. החוויה האותנטית לצד אתרי ההיסטוריה הרבים יספקו לכם מסלולי טיול מרהיבים ומרתקים. זה הזמן למסע בזמן ברחבי ההיסטוריה הארוכה של האי רודוס.
 
מידע נוסף: דילים לרודוס, מלונות ברודוס